Pau Riba - Cançó 7a en colors


vés a acords
Ha plogut sobre el meu cap
i ha crescut herba molt fresca.
He sortit a passejar
la testa florida i verda.
Perquè també s'hi han fet flors
com si jo fos una gerra.
Després ha sortit el sol
i he sentit olor de terra.
Fixa't jo, quin cap més verd,
quina enveja, quina enveja.
Papallones i ocellets
s'hi posen i les abelles.
Fixa't jo, quin cap més verd,
quina enveja, quina enveja.

El vent m'ha dut grans de blat
i com que ja és primavera
les espigues s'han llevat
per damunt dels brins de l'herba.
I han cobert les flors del foc
car també han crescut roselles.
I per fer-me un cap tot d'or
el sol m'ha pansit la gespa.
Fixa't jo, quin cap més groc,
quina enveja, quina enveja.
Papallones i ocellots
s'hi posen i les abelles.
Fixa't jo, quin cap més groc,
quina enveja, quina enveja.

L'estiu m'ha dut la calor
i ha arribat el temps de sega.
I he anat a cal segador,
vinc perquè em segueu la testa.
Podeu segar tot el blat
però per res ni una rosella.
I he sortit al carrer gran
amb la testa ben vermella.
Fixa't jo, quin cap vermell,
quina enveja, quina enveja.
Papallones i grans ocells
s'hi posen i les abelles.
Fixa't jo, quin cap vermell,
quina enveja, quina enveja.
Oh quina enveja em tens.

Les roselles s'han pansit,
la tardor no té donzelles
i els meus cabells blancs i fins
han omplert de nou la testa.
L'hivern m'ha cobert de neu,
m'ha robat les flors i l'herba.
I el fred m'ha fet presoner
amb el cap blanc com la pedra.
Fixa't jo, quin cap més blanc,
quina enveja, quina enveja.
Ni papallones ni ocells
s'hi posen ni les abelles.
On és la pluja? On és?
On és el blat? On és l'herba?
On és la pluja? On és?

Dioptria II, Pau Riba. 1971.


2 comentaris:

Anònim ha dit...

Genial, merci pels acords!
Coneixes la versió que en fa Mazoni? és molt bona!

Salut

hostinoinosé ha dit...

No es poden veure els acords?